Példamutató társadalmi márkaépítés: a szabolcsi manufaktúra történetét díjazták a PREXA-n – dupla siker az Open Communications-nek

Ezüst díjat nyert az Open Communications és a Diaconia márkabevezető kampánya

Kiemelkedő eredménnyel zárta a PREXA 2025-ös versenyt az Open Communications: ezüst díjjal jutalmazták a Diaconia társadalmi designmárka bevezető kampányát a storytelling kategóriában, emellett shortlistre került az ügynökség Magyar Paralimpiai Bizottságot támogató, Mindennapok Bajnokai kampánya, amelyet a Procter & Gamble megbízásából valósított meg.

Az Open Communications és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös kampányának stratégiai és kreatív munkáját ismerték el a hazai PR-szakma legrangosabb versenyén, amely egy induló márkát – a támogatási források kifutása után – krízishelyzetből segített piacképessé válni.

A Diaconia egy egyedülálló kezdeményezés: kézzel készített, prémium bőrtermékei és kerámiái mögött egy szabolcsi, hátrányos helyzetű közösség áll. A márka alapját azok az emberek adják, akik Mezőladányban, a helyi manufaktúrában tanulták meg a bőrdíszműves szakmát, egy designer csapattal együttműködésben. A cél nem csupán az volt, hogy ismertséget szerezzen egy új márka, hanem hogy a vásárlók egy valós társadalmi ügy mellé állhassanak – egy-egy termék megvásárlásával valódi emberi történetek részeseivé válva.

A közösségi médiára alapuló kampány az érzelmi bevonódásra és a manufaktúrában dolgozók személyes történetére épített. Digitális platformokon bontotta ki a Diaconia történetét, betekintést engedve a kézműves műhelyek világába. A vásárlás így nemcsak döntés, hanem aktív társadalmi cselekvés is lett. A közösségimédia-felületek és az értékalapú, pro bono influencer-együttműködések segítségével az Open Communications kampánya nemcsak márkát épített, hanem valós forgalmat is generált: két hónap alatt a webshop bevétele az ötszörösére nőtt, a konverziók pedig meghaladták az elvárásokat.

A PREXA díjat a Magyar Public Relations Szövetség ítéli oda a legkiválóbb hazai kampányoknak, szigorúan szakmai szempontok alapján. Az elismerés különösen értékes számunkra, mert visszaigazolja azt, hogy hiteles történetmeséléssel és stratégiai gondolkodással nemcsak figyelmet, hanem társadalmi hatást és üzleti eredményt is el lehet érni.

Az Open Communications csapata büszke arra, hogy a Diaconia partnereként hozzájárulhatott egy értékteremtő kezdeményezés jövőjének megalapozásához.

A DIACONIA-ról:

Website preview
DIACONIA (@diaconia_art) • Instagram photos and videos
1,060 Followers, 14 Following, 75 Posts - See Instagram photos and videos from DIACONIA (@diaconia_art)
www.instagram.com
Website preview
DIACONIA
Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.
diaconia.hu

 

További információ:

Juhász-Kiss Barbara
Open Communications – Account director – Brand communication
barbara.kiss@opencom.hu
06303992254

Mainpage - Opencom.hu

 

Share

Kapj híreket a postafiókodba

A "Feliratkozás" gombra kattintással megerősítem, hogy elolvastam és elfogadtam a következőt: Adatvédelmi politikája.